Kvalade till 1*

Tjoho, årets första mål uppnåt, att kvalificera oss för 1* klass, slutade 0,1 straff utanför placering efter helgens start, aningens retligt kan man ju säga, men det är bara att träna vidare! Nu ska vi träna vidare, och stärka, stärka, stärka honom!
Vi gjorde en okej dressyr men en liten miss i skritten där han var fick taktinslag, annars utan konstigheter men blev lite kort i nacken i galoppbågarna så fick bara 5:or där. I banhoppningen hade vi ett ner, vilket är grymt för att vara med denna häst! I terrängen kunde jag hålla min plan, tänka till och rida. Så bra känsla! Red utan klocka för att själv träna på att hålla tiden. Optimaltiden var 4:40, jag red i mål på 4:39, så tycker nog jag lyckades rätt så bra!
Det är så nyttigt att han en snäll brun valack att få rida på samtidigt som min fina unghäst!
Jax var helt slut efter bangången av terrängen :D
 

Från förra tävlingen i Mantorp :)

Kommentera här: