Terrängträning

 
 
Idag var vi iväg till terrängbanan igen och nu har även Wibrance hoppat stora banken på Revinge precis som sin mamma Wixi på bilden förutom att vi red åt andra hållet men. ni ser ju hur den ser ut i vart fall!
Wibrance skötte sig så bra och jag fick till min ridning så jag blev klar i handen och satan i gatan vad bra språng det blir! vi båda avslutade med en liten bana på 9 hinder med H90 hinder och ngt H100 hinder helt klockrent! 
Stor häck med björkris (Wibrance hoppade över riset i ett jättesprång, satan vad försiktig han är), vidare till en björkoxer, ett hus, en grind med ris, vattnet med en stock i uppsprång på böjt spår till en räcke m grav under, en stock och avslutade med att rida upp för stora banken! Lätt som en plätt, galopperar på när jag säger det och bjuder jättebra. Kul och svårt med en känslig häst, problemet nu var att jag satte för mycket tryck, så jag skulle hålla mig lugn och bli klar i tid, vilket jag blev, och sprången var helt fantastiska! Han är klar över uppgiften och hoppar upp sig helt fantastiskt! Wow vilken skillnad idag på min ridning. Sist hoppade vi mer plutthinder, men han var helt klart redo för större utmaningar, bra när vi har grundat på ett bra sätt!


 



Nu får han ta det lite lugnt i några dagar, skritt för hand. Sedan tyckte Janne att jag skulle lägga in lite lättare konditionsträning några gånger samt 1-2 pass på terrängbanan innnan vi ska starta själv terrängen, så det ska vi göra. Sedan har vi en start i en LC:2 dressyr inplanerad nästa helg, mest för miljöträningens skull. Givetvis är hans vila och återhämtning lika viktig och den är självklart inplanerad. Bete och total semester blir det i slutet på juli för den som funderar på vårat upplägg. 

Jag hade ingen kameraman med mig eftersom han red själv idag. Mycket imponerad av honom, första gången på terrängbanan för honom och han hoppade precis som vi den stora banken och han avslutade med samma bana som oss, helt klockrent! Givetvis har han fått låna en så schysst och bra häst här nere, hoppas vi får köpa den! Ägaren säger dock att den inte är till salu, förstår varför :D

 Wibbeman i transporten!

Återhämtning i nya täcket :)
 

Kommentera här: