And action

I torsdags åkte jag, Wibrance och Jax ner till Skåne (husse och de andra hundarna åkte i måndags) Eftersom jag har ett så himla bra jobb som även finns nere i Skåne så passar jag på att spendera lite extra tid här nere i Skåne nu i sommar (samt att min sambo också jobbar här nere 1 månad). Så det passar bra av många skäl. Privat så är det guld för min ridning då Wibrance får följa med ner så vi kan träna och förbereda oss ordentligt för kommande uppgifter. Han har tagit det lungt sedan hopptävlingen och vi har promenerat och longerat (i grimma) sedan dess. Samt en lång resa ned, han stod som ett ljus i släpet i åtta timmar! Idag kan man minst sagt säga att han hade energi. Skavet har läkt fint och idag satte jag ett vanligt tredelat i munnen på honom. Han hade sååå mycket energi, visste inte riktigt vart han skulle ta vägen ibland, hindren är de minsta problemen. Han far omkring lite däremellan, står på bakbenen, sparkar bakut och flaxar omkring lite allmänt. Men han vill hoppa, hoppa hopppa. Det är en bra liknelse med den där champagnekorken.
 
Det enda han var frågande till var en grav, vi har ju hoppat det innan utan problem, men denna graven var djup och lite extra läskig tydligen, så den ville han stanna och kika på. Vi avslutade träningen med en liten bana och han var verkligen på topp, skötte sig så fint! Han kändes så pigg, glad och modig och blir bättre när han får galoppera en längre sträcka. 
 
Taggad häst!
 
 

Kommentera här: