Hopptävling

Ja eftersom jag haft lite problem när vi ridit fälttävlans hoppningen att hon är för lydig efter dressyren och inte riktigt är framme, så ville jag försöka skapa samma situation och kunna göra något åt den. Så därför hade jag anmält till 2 hoppklasser idag, dagen efter dressyrtävling.

115cm 8 fel
Blev precis som fälttävlans hoppningen, för lydig häst som bara väntar på mig och  inte tar några egna beslut och inte jag heller i några situationer så det blev lite bromsen och inte riktigt framme så på några ställen  resulterade det i  2 ner.

120 cm 8 fel
Samma resultat men en betydligt bättre runda, la rätt mycket tid på framridningen att hon verkligen skulle vara framme, flyttade bogarna, förvänd galopp och fick bra språng inne på framhoppningen. Hon hoppade jättefint på 1:an men sen slutade jag rida och bara åkte med för det kändes ju så bra på 1an... vilket resulterade i ett missförstånd på hinder nr 2, tog det igen utan problem, red istället iväg henne lite och fick en bakbensfel på oxern efter. Därefter gick hon superfint, blev lite het men jag kom till ridning och hon hoppade jättefint, runda men kvicka språng och utan fel. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jaa, man måste RIDA hela varvet runt, gör man det är det ju inga problem...Tack till fotografen Evelina!
 
1 Victoria:

skriven

Jättefina bilder verkligen! :-)

Kommentera här: