Göteborg

I helgen var jag uppe i Göteborg för att jobba och göra lite annat, typ äta och mysa med min älskling som också var där eftersom han har hundar :)
 
 
Queensize bädd, en av mina kollegor fick rum i den nya delen, den var superfräsch!
 
 
Dagens outfit: Ny jacka :)
 
 
En av kvällarna var vi ute  och åt på en mysig  italiensk restaurang, det låg ner i en källare med tegel och murstockar, vit/röd rutiga dukar och alpfeeling var stor. Vi åt italiensk charktallrik och musslor till förrätt, musslorna var helt perfekta! Sen tog vi varsin pasta, jag valde en med oxfilé, bacon och massa annat gott. Pastan var också helt perfekt, oxfilén var grillad och alldeles perfekt rosa och sedan skuren i bitar ned i pastan. Inga gummibitar här inte! Sen fattar jag inte hur de kan få pastan så perfekt blandad med såsen, vilken bit jag än tog så fanns det ju lite av allt. När man gör själv hamnar det ju oftast såsen i botten och köttet ovanpå.. Är väl därför de är kockar och inte jag haha. .Drack ett jättegott Ripasso vin till. Vi orkade ingen desert, var verkligen proppmätt så vi gick hem och somnade på 5 röda.  Dagen därpå åt vi lamm på en jättemysig turkisk resturang och baklava med vaniljglass till efterätt. Alla restaurangerna vi besökte hade riktigt bra mat, kan lätt tänka mig gå dit igen! 
Här ser jag nästan ut som en vinprovare, det var ett gott Chablis vin i alla fall :)
 
På Heaven 23 (som gör Göteborgs i särklass bästa räkmackor) åt jag 2 gånger. Gång nr 2 hade vi extra mycket att fira! Åt räkmacka King Size båda gångerna, mycket bra! 
 
Fantastisk utsikt över Liseberg från Heaven 23 som är en skybar, på 23:e våningen i ett av tornen på Gothia Towers hotellet.
Puss! 
 
 
Selfie från sidan :)
 
 
Mysattack av hundarna!


Den här lilla Yorkshire damen blev Best in Show båda dagarna, snacka om vacker päls och självförtroende. Sen kan jag tycka att det blir lite väl töntigt när vuxna karlar ska kamma och springa omkring med en såndär liten hund...Rosetterna var i alla fall gigantiska! Sånna skulle man få på hästtävlingar!
 
 

Kommentera här: