Dagens hezt

Efter långa jobbdagar unnade jag mig en sovmorgon imorse. Grejade lite hemma (visar ett annat inlägg) och sen åkte jag ut till Wixi och grejade ännu mer. Red ut en runda, hon var jättepigg och ville helst bara galoppera fort fort fort. Så det fick hon göra ett litet tag.
Hon har blivit extremt lurvig så det är dags att ta med klippmaskinen till stallet! (och byta till vinterdäck på släpet eftersom vi ska träna nästa vecka!)
 
Mockade noga och la in massa nytt strö, städade lite i sadelkammaren, rullade upp lindor, smörjade lite och fick ihop ett nytt träns av 2 andra träns jag inte använder längre, måste bara hitta en nosgrimma som inte går över nacken utan som har spännen på båda sidorna så är jag hyffsat nöjd. Samt ett par nya gummityglar, de andra börjar bli totalt slutkörda nu. 
1 Maria:

skriven

Dyon har lösa med två spännen :)

Kommentera här: