Film från tävling

 Här kommer en film från förra helgens tävling. Jag till och med rätar upp mig i kombinationen för att hon inte ska hoppa för snabbt ut..Men det var tydligen inte tillräckligt eftersom min häst ären bra fälttävlans häst och hoppa flacka språng och vi är lika dåliga på alla grenar.
 
Jag har inte tänkt sluta rida, men just nu är jag jävligt less. Jag har ridit i veckan men hon har fått vila någon dag med min tjuriga inställning att "vad gör det om hon vilar, hon river ju ändå hinder trots att jag tränar". Jag hoppas att det går över och att jag känner mer motivation snart.
 
Det är ingen dålig runda, inte alls. Men jag blir bara så trött, hur svårt kan det vara att rida felfritt i 110?
Det är inte höga krav, vi har presterat betydligt mer än så, jag vet att hon och jag kan. Det vore skillnad om jag försökte hoppa 140, då skulle jag också förstå att jag skulle behöva en annan häst för ändamålet. Men jag försöker rida felfritt i en jävla 110 klass. Jag hade inte ens behövt en placering, bara en felfri runda. Men det är tydligen för mycket begärt. 
 
Vi måste göra förändringar om jag ska fortsätta. Just nu funderar jag på vilka. Jag vet att hästen måste vara mer på bakbenen för att kunna hoppa felfritt och jag måste lägga om träningen ännu mer med fokus på det. När hon gick som bäst och vi red felfritt i en 125 klass var hon faktiskt det. Dit vill jag få henne igen!
 
Tills dess ska jag inte tävla, jag skulle ha tävlat denna helgen och sen skulle vi bara ha tränat den närmsta månadne för att sen rida en fälttävlan, jag kommer dessutom inte ha tid den närmsta månaden för tävling så det passar bra in ändå. 
 
 

Kommentera här: