Tävling Åsbo

I går åkte jag iväg till Åstorp, nä vänta Åsbo var det ju! haha, och tävlade lite med Wixi. Hoppade 2 klasser och det var ett bra tempo i första klassen men jag glömde de där små halvhalterna så 2 bommar ramlade, i övrigt var jag nöjd...I andra klassen hade vi inget flyt alls, vi tog oss runt banan men det var inte mer än så. Sjukt misspepp på det, jag vill ju tävla och rida och att det ska gå bra!  Förra veckans träning kände helt strålande. Förhoppningsvis är det bara en brunst, för hon svarade inte som hon brukar för skänkeln och gick och "segade" kanske är hormonhalterna annorlunda i kroppen efter att de fått föl precis med människor? Samt att hon sätter vinterpäls. Aja framtiden får utvisa, tråkigt att man ska ha 12 fel i en 110 bara när man faktiskt börjar få till bra ridning annars. Men det är precis som att hon blir för lydig och känslig, och bara jag håller ihop lite så fungerar bromsen alldeles för väl och får jag stopp och istället då börjar jag jaga iväg henne istället och då blir hon stressad och hoppar för platt och springer..Sista hindret kändes i alla fall bra, där var hon mellan skänkeln och hinder och hoppade ett fint språng. Men denna tävlingssäsong har gått alldeles för mycket upp och ner, det är jag inte nöjd med alls.
 
Var en snäll Evelina fotograf där så återkommer när hon skickat mig lite bilder :)
 Den här bilden speglar oss ganska bra. haha. Från förra veckan, dä vi hoppade en 115 klass med ett stopp och ett ner...
 
 
Tror nog jag tar min nya ponny nästa gång :)
1 Rebecka Wärnström:

skriven

Ni är ju väldigt snygga iaf.

Jag vill typ skjuta mig själv efter att ha fått ett stopp.
Blir så trött på att jag ALDRIG kan lära mig!

Kommentera här: