Måndag

Utsikten från mitt sovrumsfönster. Har haft en bra helg på Öland, har varit på "hundtävling", är inte så insatt men hundarna är söta och jag var med som mentalt stöd och fotograf. Älsklingens hund tog 1:a pris båda dagarna och lyckades därmed bli Jaktchampion! Jag är väldigt glad för hans skull!  
Ett stycke hund! 
 
 
Han med ett härligt konditionspass av Wixi på fredags morgonen, hon var energisk men ändå rätt lydig  och jobbade på bra med bärigheten i galoppen. Lördagen fick hon vila eftersom jag inte var hemma. Igår kväll longerade jag henne en stund, hon hade bra med energi till övers...Det kom ett gäng mopeder som gasade förbi. Wixi körde arabstyle på svansen, fnorkningar och balandstrav följt av bakutsparkar. Låtsades bli rädd när hon skvätte grus ut i buskarna med efterföljande galopprace på stället när bakbenen försöker springa om frambenen. Sen blir hon sur för hon måste ta i och sparkar bakut mot pessoaselen. Efter det rörde hon sig riktigt trevligt och arbetade på bra! 
 

Kommentera här: