Tävling Torns

 
100 cm 4 fel
Eftersom det var första starten på 2,5 år så mjukstartade vi och hoppade en 1m klass. Hon var dock inte helt framme för skänkeln och det var ett trångt ridhus att hoppa fram i vilket resulterade i lite dålig galopp. Men på det stora är jag nöjd ändå. Förutom med de 4 felen vi fick, som varken var Wixis eller mitt. Vi var på väg till sista hinder, vi hoppade ett hinder på diagonalen och skulle rida mellan ett hinder och väggen till sista hindret i grunden som var  i början av långsidan efter. När vi är mitt över hindret ser jag att där står ett annat ekipage skritta sakta fram mot gluggen där jag tänkt rida..så vi hade ingenstans att ta vägen..Vilket resulterade i en extremt konstig och taskig väg och då tog Wixan tyvärr med sig bommen :( Blir irriterad på mig själv det ska inte vara jag som ska akta mig för andra ekipage när jag rider min runda! Nästa gång ska jag göra halt eller ropa, eller kanske hoppa över ekipaget i fråga. Det handlar om mindre än 2minuter, snälla fokuersa (och inte bara på dig själv utan din omgivning, ALLA andra ekipage red den vägen, så det var inte några konstigheter att ta den vägen...
 
 
 
110 cm 0+4 fel
Tog på ett par sporrar för att kunna komma åt henne lite bättre, hann trimma ganska länge på framridningen och hon kändes superfin, nästa för lydig. Jag gillar henne bättre när hon ligger på och är lite het, men fokuserade på att få en bra galopp på framhoppningen och det tycker jag vi lyckades med ännu bättre.
Grundomgången kände bra, vi var felfria, fortsatte på omhoppningen red henne kanske aningens flack till ett räcke (vi kom inte fel eller så) men tyvärr så åkte den bommmen ner. Annars hade tiden räckt till en andraplats. Lite synd att den inte låg kvar. Men jag är på det stora väldigt nöjd, och ju mer jag tänker på det dessto mer nöjd känner jag mig med mig själv och framförallt Wixis insats idag. Vi har trotsallt inte varit ute på 2,5år... 
 
 
 
En annan lite parentes (vi får verkligen se till att börja rida regionalt snart...) på den trånga framhoppningen var det två ekipage som möttes. Den ena skulle hoppa räcke, vilket hon talat om. I min värld håller då sig alla andra undan, nä inte en tjej, så det hålller på att kroka och den tjejen vrålar "Håll till höger för tusan" varpå tjejen som var påväg till räcket säger att ja men jag skulle ju hoppa. "Spelar ingen roll, det är ju högerregeln som gäller..." (vad hände med att bara be om ursäkt och forsätta?) I alla fall när jag sen ska hoppa oxern i höger varv ska hon som vrålade hoppa räcket i vänster varv. Vi kommer ungefär samtidigt och båda har ropat vart vi ska...Tror ni hon höll till höger? haha näää. Fick god lust att säga till, men jag var inte helt säker på att det var hon, men det bekräftade min kompis efteråt att det var...Kasta inte sten i glashus va. Alla vet att det är trångt och stressigt, om man hjälps åt går det lite lättare...(gäller ju även inne på banan...)
 
 
Hur cool är inte min dam att ha med sig? Det var lite trångt och min medhjälpare var inne på framhoppningen och hjälpte en annan kompis. Så jag knöt fast henne vid bakbommen och där stod hon :) Sen var hon sitt gamla vanliga jag innan det innan jag ridit första klassen såklart ;)
1 Rebecka Wärnström:

skriven

Åh! Folk är så sjukt otrevliga på tävling. Jag blir ofta ledsen över alla idioter.
Själv vågar jag knappt gå in på banan innan, livrädd att vara ivägen.
Kul att ni är igång igen!

Kommentera här: