Dagens åktur 27/2

Dagen till ära iklädd lite turkost :)
 
Idag tog vi ridhuset igen, sista passet där för den här vintern, eller vi har betalt till i morgon med men då ska jag rida ut. Sen hoppas jag att det är uppehåll och fint väder varje gång jag ska rida resten av vintern/våren eftersom jag inte tänkt att behöva ta mig ngt mer till ridhuset för att vardagstrimma. Vi har ju en superbra paddex bana på gården dessutom och nu är den riktigt fin att rida på!
 
Började lite stelt i bakkärran, men mjuk och fin i munnen, efter lite uppvärmningen var det kanon. Tragglade på lite med tempoväxlingar, ställa/böja, osv. Red även samma sak i förvänd galopp och sen blev hon riktigt lösgjord och fin. Travade som tusan och bar sig riktigt bra och det allra roligaste var att vi verkligen kunde göra avsaktningar från galopp>trav i BALANS! Det ni, både i rättvänd och förvänd. Nu börjar hon verkligen bli stärkt i bakdelen och om jag bara rider och planerar och ser till att hon tar skänkeln så går det ju finemang. Red några öppnor och då dansade hon fram, sen travade jag av lång och låg. Suuperduktig häst!
 
Nästa söndag ska vi träna dressyr förresten, ska bli roligt :)
 
 
 
1 annika:

skriven

Alida...det är inte augusti nu ;)

Kommentera här: