Dagens tävling MRK

Alltså vart ska vi börja? Tänker man att man ska lägga en volt så ska man nog göra det! Egentligen en ganska bra runda, kändes toppen på framhoppningen och framridningen, hade perfekt med tid, hann skritta fram, jogga lite, galopp i lättsist och lite nedsittning på volter,skritta lite, trimma lite förvänd och sidvärtesrörelser och sen skrittades hon vid hand när jag gick banan, sen direkt in på framhoppningen efter det. Måste dock tänka på att hålla mig lugn sista galoppsprången fram till hindret och inte rida iväg henne när jag har en bra distans,då blir det inte bra.
 
Inne på banan: Har en bra galopp redan när ekipaget innan mig rider i mål, så jag får startsignal snabbt. Tänker "undrar om jag ska lägga en volt så den innan mig hinner rida ut" Nää då var det två smååå funktionärer (max 10 år gamla) som kom gåendes över banan, så vad gör jag? Jo jag skiter i att lägga volten eftersom jag inte är säker på vart de ska ta vägen och så börjar jag hoppa banan. 1,2 bra, sen på väg till hinder nr 3 som är vid utgången tapar jag lite fokus och kollar så att ingen är ivägen (eftersom ekipaget innan mig som ska ut och den som rider efter mig är precis där, inte ivägen på något sätt, men med tanke på det som händer förra veckan vill jag ha koll på vart de ska) Sekunden efter inser jag att hinder nr 3 var på halvt igenom igenom och inte längre bort, snett igenom som i min tanke..Så jag fick lägga en volt, sen rev hon det hindret och så red jag henne lite flack så hon rev nr 4 också. Sen resten av banan bra. När jag red i mål sa dock speakern att jag var utesluten för jag glömt hoppa hinder nr 6. Men på filmen hoppar jag hinder nr 6, vi gick till och med in och kollade efteråt och Ja jag hoppade 6:an. Dåligt med fokus på flera ställen...
 
Skitsamma, nästa tävling ska jag hitta fokus! Sjukligt irriterande att vi inte red 2 klasser idag bara för det. Men men...Det finns fler tävlingar och nästa gång ska jag se till att det är soprent på andra ekipage innan jag rider över startlinjen. Jag har aldrig brytt mig om andra ekipage innan, och när jag rider brukar jag vara som i en bubbla, inte höra omgivningen, vad de spelar för musik osv, utan bara jag och min häst och banan. Men jag har börjat med det, vi behöver tävla mer och fokusera på det som är viktigt. Men det känns ändå surt när det faktiskt är yttre omständigheter som bidrar till att det inte går bra. 

Sen kan jag bara återigen konstatera att lokaltävlingar en klass för sig, träffade på en riktig bitch när jag skulle lasta ur MIN HÄST (frågade min kompis om hon var klar med tränsningen och hon svarade "Ja" så jag skulle börja fälla ner rampen) så ber tjejen i transporten bredvid mig att vänta (för hon står och ska sadla sin häst precis bakom min transport, det fanns en yta stor som en fotbollsplan att vara på, (inkl ytan bakom hennes egen trailer, men nä hon skulle stå bakom min transport)  när jag sa att jag egentligen inte hade tid med det för jag kände mig lite stressad så ifrågasätter hon att jag nyss kom dit, hur kunde jag då ha bråttom och om jag minsann inte skulle visa upp vaccinationsintyget innan urlastning !?!! Ursäkta mig vem är du och tala om för mig är jag ska lasta ur min häst? Vad är det för fel på människor? 
 
 
 
 
 
 
1 Rebecka Wärnström:

skriven

Väldigt fina bilder iaf!

Kommentera här: