bom räcke bom

Skulle egentligen ha hopptränat igår, men min stackars hopptränare blev sjuk så träningen fick ställas in.
Det regnade och blåste så jag var inte superpepp på att rida hemma på ridbanan , men efter ett samtal med bästa Moa så red jag ändå (i bästa stil iklädd turkosa jeans (med långchaps över)  och skinnjacka haha, hade eg tänkt åka hem och byta om efter jobbet eftersom träningen var senare på kvällen) Det kändes så bra när jag trimmade så jag bestämde mig för att hoppa. Det hade dessutom slutat regna så. Jaa varför inte?

Wixan gjorde sitt jobb helt kanon, hade bom-3m till ett räcke-3m bom. Längde såklart ut allteftersom hinderhöjden blev högre. I högervarv rider jag kanon, i vänster varv rider jag lite sämre. Jag vågar inte vänta och lite helt på kusen min. Det måste jag göra. Sen tror jag att jag måste få med yttersidan lite bättre i vänstervarv, men också att jag inte rider iväg när jag ser en distans utan sitter upp, jag vill ha lite mer i handen och det har jag inte riktigt. Jag tror det har att göra med att min häst är så jäkla vältrimmad och lydig numera, så hon springer inte som en idiot till hindren...Men det blir svårare för mig, eftersom jag måste ändra min ridning dessto mer. Förhoppningsvis är det ju någon som utvecklar språnget och styrkan på hästen att hon kan hoppa genom kroppen och avslappnat. Ja vi behöver träning så detta kan övas vidare på!
Min älskade flodhäst & jag :)
 
 
1 Maria:

skriven

Låter lite som samma som jag har att träna på, har också varit van att hästen drar mot hindren och nu när de inte gör det på samma vis så blir jag lite för passiv eller håller i för mycket för jag tror att det ska ökas mot.. =)

2 ida foto. ♛:

skriven

fina ni är :)

Kommentera här: