Veckans snackisar -i hästvärlden


RYTTARGALAN
Musse Hasselvall utan byxor. Annar var det väl inte speciellt mycket oväntat som att Angelica Augustsson skulle få pris som årets komet och Rolf Göran Bengtsson årets bragd :) Något som slår mig när man ser alla mingelbilder är att ryttarna är tråkigt stylade. Platt hår, neutral makeup,  fula koftor över fina klänningar. Antonia Ax:son Jonsson gjorde dock  bra ifrån sig både på den fronten och genom att vinna årets hederspris!
Mer glitter åt ridt sportsfolket!

Svenska Ridsportsförbundet-igen!
Lagom till stormen blåst ut & de tillfälligt fryst den nya TR ändringen släpper SVRF nästa bomb. De ska starta ett eget "facebook" som ska kallas Keiron. Fast för som en portal till ridsportsvärlden då.
Namnet Keiron kommer från grekiska mytologin. Jag undrar vilka pengar som ska finansiera detta? Kul att SvRF hänger med i utvecklingen, men till vilket pris? Hur många läser eg. Häst & Ryttare t.ex? I sånt fall hoppas jag den läggs ner och pengarna går till Keiron. För betala dyrare licens och avgifter till förbundet för de ska kunna finansiera sina sociala medier som marknadsför dem själva tycker jag inte verkar som en vettig idé.
Keiron himself.
Hopplanslaget för 2012:
Spetstruppen:
Angelica Augustsson
Malin  Baryard Johnsson
Rolf-Göran Bengtsson
Henrik von Eckermann
Efter EM så känns det inte helt oväntat :)
Bänkvärmare:
Lisen B-F, Peder F, Jens F, Linda H, Erika L, Douglas L, Helena P, Lotta S, Daniel Z.
Bara jag som undrar varför Helena Lundbäck, Niklas Arvidsson Alex Zetterman, Svante Johansson inte är med? De 3 första återfinns ju på "3:e hands listan" de som får åka & rida nationshoppningar i typ Polen. Men inte ens där står Svante med? Jag vet att kriterierna iaf tidigare varit att man ska ha internationella resultat på CSIO4* samt CSI3* och 4* samt ha häst/ar med kapacitet för de klasserna dvs internat. klasser med nationshoppning. Iofs har ju Svante sålt sin bästa häst, Caramell KS men jag trodde han hade påfyllning i stallet?
Nya på listan är Frida Berggren, någon som vet vem hon är? :)
1 Lina - Hoppning, dressyr och fälttävlan:

skriven

Har inget med inlägget att göra, men har jag bara fått för mig eller har du (haft) en grå-rosa kavaj..?

2 Caroline Pettersson fd Runesson:

skriven

Frida har tävlat min Kajsa några gånger . Hon har bott i Holland i många år . Tävlade för någon klubb i blekinge tror jag !! Väldigt bra text tycker jag ! Kram på dej

3 Pontus:

skriven

Frida Berggren är en svensk tjej som bor i Holland och har försäljningsstall. Jätte duktig tjej och tror det är en av få som faktiskt rider så bra som hon gör! Har jobbat för henne och hon är fruktansvärt ödmjuk och jätte gullig. Så hoppas det blir någonting av henne snart :)



FPH stable heter stället hon driver ihop med Henk van depol. :)

Kommentera här: