Förtydligande

Ang veterinärbehandlingen i förebyggande syfte. När hovleden sprutades så var ledvätskan som kom ut ganska tunn och mer lik vatten än den konsitens den ska ha (även om vet. sa att det inte var så farligt). Så med förebyggande menar jag mer att behandla i tid INNAN hästen är halt och tar månader att återhämta sig.
+ Ryggen har ju varit ett återkommande problem och trots equiterapeut beh. så har de ju inte hjälpt tillräckligt, och jag vill ha en häst jag kan tävla och träna. Som ska må bra och vara frisk!

Nu ska jag cheka in på flyget! På Onsdag åker jag till Sverige (förtydligande igen, för 1 vecka bara..)
 Woup Woup!!

Pussokram

1 Lina:

skriven

så gör väl alla tävlingsryttare, har en rundsmörjning på vintgern. Landslagsveterinären är iallafall VÄLDIGT pigg på det!

2 Anna:

skriven

Om du med rundsmörjning menar att ge hästar antibiotika i förebyggande syfte så nej, det gör inte alla tävlingsryttare. Att ledvätskan kollades innan hästen sprutades framgår inte av tidigare inlägg.



Varför landslagsvetrinären skulle vilja ge just antibiotika fattar jag inte, mycket annat kan jag däremot tänka mig.



Och onsdag stavas inte med versal.

3 Sofia iaa Boström:

skriven

Välkommen hem i en vecka då :D



Ang katten, vill inte skämma bort honom med mjölk eller grädde för då vill han väl bara ha det tillslut. Kan mjölk täcka ens katt vätskebehov?

Kommentera här: