Den svenska avundsjukan

Iblad blir man fundersam, när man får läsa sånna här saker. Tack tll den som tipsade

2008-08-02 19:12:06 Postat av: hastliv
hastliv isabellaf: Haha nu blev det ett helt samtal här men jag måste tipsa dig om en hästblogg som jag brukar läsa, peplis.blogg.se. Hon köper typ ALLT till sin häst och det är det som är det roliga med hennes blogg (Att dregla över allt snyggt och samtidigt vara skadeglad och tänka att man inte kan köpa framgång... ;)
URL: http://hastliv.devote.se/

Jaa vad ska man säga? På vilket sätt köper jag mig framgång genom att ha kvalité grejer till min häst? Jag jobbar och tjänar mina pengar själv, och jag väljer att lägga en del på hästen.
Att man inte kan köpa sig framgång är för mig när någon köper sig en färdigutbildad häst och sedan förstör den.

Jag har köpt min häst själv, för EGNA pengar som jag sparat ihop, jag har utbildat henne själv och lärt henne det hon kan  med hjälp av mina tränare...Sen har min häst varit skadad till och från och hon är speciell och ganska svår, vilket har gjort att vi inte tävlat så mkt..
men Skadeglädjen är den enda sann glädjen, så keep up the good work!
1 Freja:

skriven

Woops, det var jag! xP Sorry, jag menade inte på det sättet, självklart kan det gå dåligt för andra också ju, så är det med hästar! Förlåt så jättemycket, vill du jag ska ta bort kommentaren?

2 buke aleksis:

skriven

Det var jag som tipsade ;P

tyckte bara det var fult skrivit...

3 Sofie:

skriven

Säkert bara någon liten fjortis som köper alla saker på börjes för att hon inte vet vad kvalitet innebär eller vilket jobb du har lagt ner på Wixi. Tycker verkligen inte du ska bry sig om en sådan kommentar

4 Freja:

skriven

För det första så är jag ingen fjortis. För det andra så har jag aldrig handlat på börjes. För det tredje, hur ska jag kunna veta hur hon har tränat sin häst? Jag har aldrig ens träffat människan, bara läst hennes blogg där hon skrev allt hon köpt till sin häst och att den hade vägrat på några tävlingar. Herregud, fattar inte varför alla hetsar upp sig så jävla mycket, det var ju inte elakt tänkt! Jag besöker denna bloggen varje dag och längtar tills nästa inlägg eftersom jag tycker bloggen är BRA, varför skulle jag ens orka slösa tid på att länka till en blogg som jag tyckte var dålig? Nej, just det!

5 Kim:

skriven

Jag handlar på Börjes, de har massa bra grejer för oss som inte är gjorda av pengar eller märkesfixerade. Även kvalitetssaker av mindre kända märken som är lika bra som dyrare. Bara snobberi att påstå något annat.

6 Jolin:

skriven

Att de orkar - allt hästvärlden verkar handla om är skitsnack. Det är så synd att det ska vara så för så är det i stort sett inte i någon annan sport. Vad är det som gör att just hästfolk älskar att snacka skit om allt och alla?

7 Bella:

skriven

Folk alltså... jag beundrar dig för ditt jobb med Wixi. Hon är verkligen sjukt läcker nu, mot vad hon var när du köpte henne!

Keep up the good work!

Kommentera här: