Bruten tumme

Buuhuu. Dåligt med uppdatering här. Åkte in till akuten igår eftersom min tumme forfarnade inte var normal, o fortfande liknad en fet korv...Läkaren klämde överallt på handen, hmm:ade o sa 
"Do you feel pain when i press here?"
"No"
Here?
"No" osv...Han konstateade att jag måste ha en hög smärttröskel och skickade mig till x-ray
vänta vänta lite till...
Tillbaka från röntgen kunde de konstatera att jag hade en fraktur inne i tummen, vet inte vad den heter men ganska långt ner på tummen typ där den fäster i handen..

Sen fick jag vänta lite till...och gå till en "syster" som fixa bandage o tejp o grejer. Perfekt tänkte jag, bara lite grejs på tummen, de här kan jag ju rida med! ..Men då kom hon med en mitella och sa att jag måste hålla handen högt för att svullnaden ska gå ner och de ska läka bättre. Så ingen ridning, om jag inte rider med en arm då :P iaf inte tills på fredag, då jag ska tillbaka igen.

(Nu låter de som att e hela gick väldigt snabbt, men engelsk sjukvård är lika långsam som svensk...jag kom dit kl 12:55, träffade läkare för första gången 15:45 och gick ut därifrån 17:10


Min stackars lilla tumme...

Efter sjukhusbesöket blev det en "sväng" på stan,  mötte upp A och shoppade bla en vårjacka! Sen gick vi till McDonalds o käkade (första besöket på donken sen jag flyttade hit faktiskt, då alla andra restauranger var smockfulla. Donken här har HP BBQ Sauce vid ketchupen, i tyskland har dom Majo, o i sverige har vi..bara ketchup!)

Sen begav vi oss till bion vi såg "Up in the air" med George Clooney, bra film faktiskt! Med lite oväntat slut.
 Tillskillnad från den vi såg häromdan..."Have you heard about the Morgans?!" Sämsta filmen trots bra skådespelare, kände som en b-film..Allt var överdrivet och ja inte alls bra.


1 annika:

skriven

Sicket fint paket du har lilla gumman! Tur att det inte blev värre. Ja du har nog en hög smärttröskel efter alla ihopsyningar som du har gjort.

2 Lina:

skriven

Ajajaj :O

3 Emma:

skriven

Ajdå... Hoppas det läker fint!



Kram

4 Sofie:

skriven

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

Kommentera här: