Avundsjuk?

Ang. inlägget jag skrev igår så påstods det att jag skulle vara avundsjuk..
Ja klart jag skulle vilja ha dyra fina hästar och kunna rida ännu bättre, men det är inte det som det handlar om! Då har du missförstått mig, det jag stör mig på är att jag inte fick något engagemang från min tränares sida, för jag tycker inte att jag ska behöva gå fram själv för att få en kommentar, utan det är väll lite vad man betalar för, för att få kritik/hjälp o kunna diskutera?

Tjejen med många dyra fina hästar fick det, och då känns det som att det är vad som krävs för att få uppmärksamhet och hjälp! Jag betalar också för min träning...Dessutom är jag inte sån som tränger mig på(inte i sånna situationer), jag har respekt för andra människor och avbryter inte andra i ett samtal, spec för min tränare och då väntar jag på "min tur". . Men den kom inte....

Och det handlar heller inte om att jag vill ha en klapp på hvudet och höra "vad dukitg" jag var idag, utan jag vill helt enkelt kunna göra bättre ifrån mig, och för att kunna det, ska man väll ha sin tränare till hjälp?! Det är ju det som är själva vitsen med att träna

Om jag bara ville höra att jag var duktig skulle jag kunna sätta min vän Moa i ett hörn och så kunde hon berätta det för mig (som hon själv sa :))
1 Freja:

skriven

Var det inte jag som var så jävla avundsjuk på dig för att jag länkade till din blogg? Nu får du i alla fall smaka på din egen medicin.

2 Alida:

skriven

Fastän du skrev ju att det var så roligt att jag trodde att jag kunde köpa mig framgång..? och DET har jag inte gjort..

3 Freja:

skriven

Jag skrev inte att du trodde att du kunde köpa dig framgång. Och även om du nu har fått för dig det så vet jag väl bäst själv vad jag menade?! Och jag var INTE ute efter att snacka skit om dig eller något, jag tipsade trots allt om din blogg, det hade jag aldrig gjort om jag nu hatade dig så mycket som ni verkar tro.



Kan vi lägga detta bakom oss nu så jag kan gå in på din blogg utan att skämmas?

4 Alida:

skriven

Freja; Självklart kan vi det!

5 Anonym:

skriven

Jag förstår vad du menar. Och jag tror inte att du är avundsjuk.

Betalar man så mycket som man faktiskt gör för att rida för en utbildad tränare så ska man få ut något av det.

Man vill ju ha både kritik och peppande ord, annars utvecklas man ju inte.

Sen måste man ibland tränga sig på, det är ju mycket möjligt att tjejen med de ''fina hästarna'' inte förstod att hon stal tid från er andras träning.

6 Foxygirl:

skriven

Jag håller med dig :)

7 Jenny:

skriven

Jag skulle vilja samanfatta det som att du vill få vad du betalar för.

Du betalar för att få hjälp med träningen, självklart ska man få det då!



Jag hade absolut inte stått ut med den behandlingen som betalande kund.

8 Anna:

skriven

Om man vill lägga nånting bakom är det väl dumt att skriva ett sånt inlägg som du börjar med här Freja.

9 FREJA LINDSKOG:

skriven

Anna: Känns det som att det är lönt att lägga sig i? Det är redan fixat så.

10 Anna:

skriven

Ja du vet ju du också hur det känns att smaka på sin egen medicin då - apropå onödiga inlägg. Hur gammal är du? 12?

11 FREJA LINDSKOG:

skriven

Ignorerar puckot ovan.



Alida, hur många besökare per dag har du? :)

12 Cicci:

skriven

En tränares jobb är ju att ge alla elever i en grupp, eller alla elever över dagen, lika mycket engagemang vare sig man rider LC eller Grand Prix. Vare sig ens mamma är rik och man rider på en toppstammad tysk-import eller en gammal ridskolehäst. Jag blir i alla fall lika lycklig varje gång jag hittar en hästinriktad blogg. :)

13 Anna:

skriven

Ignonerar rövslickaren ovan.

14 Robin L:

skriven

Till Peplis:

Länge leve folk med fötterna på jorden, stå på dig!

Intressant att läsa din blogg som inte är lika "grälsjuk" som somliga andra ridtjejers bloggar är.



// RL

15 Bea:

skriven

Hej Hej! Jag bara undrar om du möjligtvis har en bild på Pol Star e Carson Ask? såg att du nämnde han honom i ett inlägg. Är bara nyfiken på hur han ser ut :D

16 Hanna:

skriven

Jag håller med dig;)



Kommentera här: