Söndag i solen

Idag var det en riktigt härlig höstdag på förmiddagen. Soligt och fint och lite småkallt i luften, ni vet "krispigt" som man brukar säga, när man är positivt inställd till hösten ;)

Jag och småttingarna började morgonen med att kolla på en vän som red dressyrträning, hon har bott hemma hos oss i helgen. Samtidigt som hon red trimmade en OS-ryttare, inspiration! 

Sedan begav jag mig till hästarna, Wixi var först ut, vi tog en liten skrittur längs med traktorvägen, det var ganska stelt och struttutigt först och sedan taktade hon hela vägen hem, så jag red in på ridbanan något varv för att avsluta lugnt, då mjuknade hon och kändes "som vanligt".
 
När jag ändå hade tiden och vädret var med mig, även om det hunnit bli lite molnigt, passade jag på att rida Wibrance också. Jag red ut, grusväg, stubbåker, ett varv i galopp i båda hållen runt ett mindre fält, sedan skritt och lite trav, riktigt härlig känsla! Han blev lite spänd när vi red förbi grannens hästar i hage, men fortsätter gå!
Han börjar få ännu finare bjudning om möjligt och kan slappna av och söker stöd så man kan börja ställa lite i nacken och förstå att skänkeln inte bara betyder frammåt! Sedan satt jag av och ledde honom hem.
 
Efter en liten dusch av Wibrance så passade jag på att smörja träns och sedan drog vi in till staden och köpte lite fina höstblommor och thaimat. 
 
 

Kommentera här: