En frisör decimeter

För 6 veckor sedan hade jag svinlångt hår. Ner till armvecket gick det när det var plattat. Sedan gick jag till en frisör för att klippa mig. Hon visade att hon skulle ta 1-1,5 decimeter av mitt hår. För att få bort det slitna, men behålla längden...(visst det kanske var mer slitet än så, men visar man en decimeter tar man fan inte TRE decimeter) Hon drog med en fintandad kam (ehh okej jag är ingen frisör men jag vet att min lejonman kräver bättre grejer än så...) och där kammen fastnade klippte hon. Dra, fastna, klipp. Under tiden berättade hon att hon skulle "klippa till det" sedan, vilket hon gjorde, men att kapa längderna gick därför otroligt fort, så jag hann inte ens reagera på hur mycket av mitt hår hon tog. Inte missnöjd med frisyren och klippningen som sådan. Men att hon bara kapade längden!!
Ska aldrig mer klippa mig där. Spelar ingen roll om du gått på Björn Axéns fina frisörskola, mitt hår växer inte snabbare ut för det. (Ja jag vet att det växer ut men det var inte den klippningen jag bad om...)
 
 
 
 
 
 
1 Yasmine:

skriven

En frisör som behöver klippa med kniv är ingen skicklig frisör... Merde! :/

2 Cilla:

skriven

Vet hur det är, tycker det är samma visa vart man än går om man har långt hår, så vida man inte talar om nästan lite desperat att gud nåde om dem tar för mycket, då tenderar dem till att vara lite mer försiktiga.
Men tycker du passar superbra i lite kortare hår! :)

Kommentera här: