Fälttävlan Hermanstorp

Bild från förra tävlingen då jag inte hade någon fotograf med mig. Dock så fotade några  på plats, har hittat
Den här  (om ni undrar varför jag drar hästen i munnen så är det ett försök till att bromsa, eftersom det är nedhopp precis efter)
och den här Helt okej bild, men när man kan fota själv och har en pojkvän som också kan blir man lite kräsen...;) Tänkte dock att det vore kul att förmedla länkarna om någon vill glutta.
 
 
 
 
Dressyr
63,7% hon kändes fantastiskt fin kvällen innan när jag trimmade, och var helt okej inne på framridningen. Jag hade tagit reda på innan att man fick startsignal INNE ifrån banan och när jag kom skrittande till banan mötte jag precis ekipaget innnan mig, en för mig okänd gubbe, åskådare sa då (vad jag i alla fall hörde det som) "Det är bara att rida in, du har fått startsignal" eftersom jag då fick uppfattningen av att jag redan fått startsignal fick jag lite smått panik och därför började jag med att trava upp på medellinjen och börja programmet. På väg in i moment 3 plingar klockan och domaren ger mig startsignal (så det hade jag inte alls fått...) Så jag hann inte fokusera så det blev lite hafsigt och jag red inte avspänt och spännde mig lite till följd av att Wixi blev spänd ffa i travarbtetoch inte alls gick så bra som vi hade kunnat prestera om vi bara fått ha lite fokus. Galoppen kändes bättre och där var det också bättre poäng. Vi fick i alla fall en 8:a på inridningen, alltid ngt :) "Bara" 6:or på betygen där nere, vilket också minskar totalpoängen en hel del, men jag var ju själv inte nöjd med ritten så det var rättvist bedömt.
 
Hoppning
4 fel Bara att sadla om, träna om och klä på benskydd, fick till en bra galopp inne på framridningen och inne på banan så DROG hon verkligen mot första hindret, jag satt emot och vi tog med oss en bom. Tyvärr, men resten av rundan kändes jättebra, jag red hela tiden och tog bra beslut. Rivningen var heller inte en såndär där jag inte gör ngt, nu gjorde jag ngt men det kanske inte var helt rätt beslut, men hästen tog tag i hindret.
 
Terrängen
Gick banan 2 ggr, Hermanstorp bana är lite kuperad, det går upp och ned om vartannat. Kändes inte som några större problem. En stor stock stod som upphopp ur vattnet (att bara rida igenom är inget som tillämpas här nere.. i H90) men bra förbedelse inför kommande uppgifter, så inget negativt för oss. Wixan gick som en klocka, bara att styra och hålla sig själv hyffsat lugn. När vi hoppat  näst sista hindret stod min klocka på exakt 3 min, optimaltiden var 3,36 (man får rida in 15 sek innan) så jag stod typ still på stället och galopperade till sista hindret och in i mål på 3,27 om jag minns rätt. I alla fall inga tidstillägg! Klättrade bra upp i resultatlistan, men precis utanför placering. 

Så himla nöjd med min häst, hon presterar bara jag gör det! Till nästa tävling ska jag inte lyssna på några gubbar utanför banan, utan som alltid hålla mig till planen. Det går så mycket bättre då! 
 
Ja just det, sen åkte vi hem, det gick sådär..
Men tackvare polisen som kunde spärra av vägen,  Evelina som kom som en räddande ängel med låne bultar,  min stallgranne som bara råkade passera på E6:an  i sin hästlastbil och som hade plats för WIxi (för att göra en lång historia kort) så löste det hela sig bra. Jag hade tur, det är sjukt otäckt att bli omkörd av sitt ena däck, ännu läskigare är det när man "bara" ska ta sig till avfarten och det andra också lossnar. (bultarna var efterdragna efter konstens alla regler, men en olycka kan alltid hända så hädanefter kommer jag alltid att känna på dom betydligt oftare!)  Sen att andra bilister är riktiga rövhål och varken förstår polismans tecken eller vad en varningstriangel betyder eller ens att det kan vara idé att sakta in när man passerar såväl en stillstående polisbil som ett hästsläp utan däck på motorvägen.l. Nää vu forsätter i 140, men drar på varningsblinkers, det blir bra det! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: