Debut H100 Dagstorp

Idag har vi debuterat H100 med nästan felfri terräng!

Wixi hoppade helt super hela banan, vid vattenhindet drog hon dock av sig en sko (kolla noga på bilderna så ser ni när skon flyger iväg) och snubblade till så jag höll på att få bada..Lyckades återfå balansen och få ner tempot och kunde lägga en volt (en cirkel alltså..inga fler akrobatiska grejer) i vattnet och fortsätta ut över stocken med ris över och vidare inom tiden i mål! (dock så fick jag i efterhand reda på att hinderdomaren dömde detta som ett stopp och jag var för sen med att lägga in protest eftersom jag trodde att jag var felfri (då man får lägga en volt så länge anridning inte är påbörjad och det var dessutom ingen som ropade "ett stopp" vilket de egentligen ska göra om det ska vara riktigt och jag kollade inte resultaten förrän efteråt...)

Dressyren var hyffsad och hoppningen katastrof, men nu är debuten avklarad så det är bara att träna vidare!

 
 
 
 
1 Katarina:

skriven

Åh vilka härliga bilder! Hoppas kunna starta terräng med min lilla kanin någon dag :)

Svar: Tack! Ja det är verkligen bland det roligast som finns! Hur gammal är din? :)
Alida

2 Katarina:

skriven

Haha han är bara tre så vi får nog vänta ett tag :p Ska lära oss hoppa vanliga hinder först xD Men vi har faktiskt börjat träna på att gå ner i "graven" som finns i stallet hemma, och har lite stockar att börja småträna på i höst :)

Kommentera här: