Stilterräng

 
Då har vi börjat fälttävlanssäsongen 2015! Med en stilterräng i Flyinge, kul att kunna rida bara det roligaste :D, terrängen! Wixi var taggad, men hyffsat reglerbar hoppade allting utan problem. Felfria på hinder och inom maxtiden, med 7.3 poäng i stilbedömningen. Klassen var delvis delad för det  var 2 st domare som dömde vartannat ekipage. Vilket gjorde att placeringarna delades på hälften efter domare. Jag hamnade precis utanför med min domare, hade jag fått samma poäng för den andra domaren hade det räckt till en tredjeplats! Lite surt kan jag tycka, speciellt nu när jag kom första utanför. Men jag är verkligen nöjd med hästen så vi hade inte kunnat göra så mycket annorlunda.

Man fick öppen kritik av domaren direkt efter ritten och jag fick beröm för en stadig underskänkel! (tackar jag nog min arbetsgivare i England för! och nogranna vägar) det jag kunde förbättra var att jag ibland satt lite tungt i sadeln framför hindren och kunna bli klar ngt tidigare inför hindren (är ju ngt man behöver jobba med, typ alltid ;) på min heta häst :))
 
 
 
 
 
1 Emma:

skriven

Vad snygga ni är! :D

Svar: Tack! :)
Alida

2 Rosanna:

skriven

Ingen film?:-) Vad har du för terrängskydd?

Svar: Nä ingen film tyvärr. Jag har terrängskydden från Hööks och boots från Professionals Choice och Back on track:)
Alida

Kommentera här: