Wibrance utvärdering - ridning

 
En liten snutt med galopp från idag!
 
Eftersom det milda vädret har hållt i sig passade jag på att rida ett pass till på Wibrance innan han går på vila.
Han har verkligen hittat bjudningen nu, totalt har vi ridit 10 pass! (sen började jag ju hänga på honom i stallgången och på ridbanan innan det och givetvis longering med sadel och sådant som jag skrivit en del om tidigare)
 
Han är otroligt cool för allting, annars hade jag inte kunnat gå vidare med honom såklart. Han busade lite i galoppen idag, men höll sig från att bocka, även om det kändes som att det var påväg (väldigt busiga framben eller hur man ska förklara det). En gång när jag skulle gå in på volten var vi lite oense och han fortsatte rakt fram och bjöd på ett klockrent byte! haha inte riktigt meningen, men han är välbalanserad på det viset!
 
Han bjuder verkligen frammåt och det blir lite springigt emellanåt, men det gör mig ingenting för det är betydligt enklare att lära en häst att vänta lite än att lära den att gå frammåt!
 
 
 
Sammanfattning av ridpassen oktober-december
Satt på honom
Skrittade med ledare
Skrittade och travade själva och med ledare
Skritt trav och galopp fattning i båda varven
På hela ridbanan skritt, trav, galopp
På hela ridbanan skritt, trav, galopp
Uteritt med hästkompis i skritt och trav
Uteritt själv i alla gångarter (och galoppfattning inne i paddock)
Uteritt själv i alla gångarter (och galoppfattning inne i paddock)
På ridbanan i alla gångarter och volter i galopp.
 
Ser verkligen fram emot att det ska bli vår så vi får rida lite mera!
 
1 Evelina - equilina.se:

skriven

Jag vill hoppa fram ett år!

Svar: JAA! nu
Alida

Kommentera här: