Besikta hästsläp

Blev longering i pessoa lounge av Wixipix idag, sen har jag varit och besiktat bil och släp. Släpet skulle ombesiktas pga att bromsarna behövde justeras, och det var inga problem. Däremot upptäckte de att golvet börjat murkna lite i bak kanten, så nu måste det bytas (konstigt att de itne såg de då jag besiktade släpet första gången dock...)
Är tydligen inte så enkelt som när jag hade min gamla Dalavagnen där det "bara" var att byta golvet, då Atec  släpet har både sadelkammare och helgjuten gummimatta ivägen. Men förhoppningsvis kan min bästa pappa hjälpa till att byta bara den delen, fram till en balk så att skarvarna hamnar mitt över en balk. Hoppas det går! 
Bra ändå att de är mer noggranna på besiktningen med detta, minns när vi lånade ett släp när jag var yngre och vi lyfte på gummimattan och det var ett stort hål så jag såg gräset på marken under! Hade inte varit så kul att köra en häst i det släpet...
 
 
Gammal bild på släpet..är inte lika fint i lacken längre :(
 
 
Släpet är i alla fall bra till mycket :) Vad har ni för släp?
1 Maria:

skriven

Min Star Diamant boggi som också behöver byta golvet baktill så småningom. Lite lättare på den dock eftersom det är en skiva bara som man byter ut. Vill dock ha ett nytt släp ;-)

2 Emma:

skriven

Mustang! Världens bästa släp! Har kört och åkt med så många släp, och inte ens de nya Thule slår Mustang. Dessutom inget behov att byta golv då det är helgjutet aluminium som inte rostar.

3 Anonym:

skriven

De behöver inte kolla golvet. Det är underrede, lampor och bromsar som kollas på besiktning.

Svar: Nej men nu gjorde de det, jag fick ju en 2:a och måste byta golvet och besikta om..
Alida

Kommentera här: