Wixi

sto 165 cm, f, 1999 e Willibald-Gassendi-Nepal för fullständig stamtavla klicka här
 
Wixi är mitt fina donna som jag haft sedan hon var 4år. Jag köpte en outbildad, lurvig liten häst som sprang på sidan av hindren vid löshoppningen och som jag ramlade av på provridningen. Men såklart skulle jag ju ha den här hästen och hon har i skrivandets stund varit hos mig i 10år. 
 
Wixi har varit med mig överallt, när jag bodde i Varberg, i England och till Skåne och såklart långa perioder i Örebro, där jag är uppväxt. 
 
Vi har tävlat tom 130 hoppning, LA dressyr och debutant fälttävlan. Wixi är väldigt glad i att hoppa och kan bli het och stark. Hon går fram överallt och har riktigt stabilt psyke, men det har tagit tid att få henne dit. Hon har lite humör men får man henne med sig är hon samarbetsvillig. Hon är givetvis min bästa kompis och gnäggar när jag kommer till stallet :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Rebecka:

skriven

Härliga bilder!

Kommentera här: