2. När och varför jag började rida

 
Började rida -96, hade lekt häst i skolan i en evighet, då mina klasskamrater gick på ridskola. Ingen i min familj var (eller är) speciellt hästintresserad, min morfar gjorde dock militärtjänst på kavaleriet om jag fattat det rätt. Fick efter många önskninar följa med ev av mammas elever (hon kom senare att bli min hästbästis)  till en ridskola som hette Ekeby. Dom hade mest shetlandsponnysar och russ och det var ganska "spartanskt" eller vad man ska säga, då det inte fanns något ridhus & ridbanan en hage med sand i.. Minns första gången jag fick galoppera, eftersom jag hängde på i min kompis grupp som ridit ett tag, var vi ute i skogen & red, jag frågade om jag kunde få en ledare för jag hade aldrig galopperat förut, nej det behöver du inte sa min ridlärare & så galopperade vi. haha. Tur att jag var orädd...Efter det var jag fast! Minns den bockade Chessy, en fläckig tjurig ponny som bockade, hon var min favorit, sen fick hon föl & då blev det russet Mäster Viking, då runt 4-5år gammal även han en bockmaskin (haha gillade glada hästar redan då ;))
Efter något år bytte jag ridskola till Karlsdal, där spenderade jag all min lediga tid efter skolan. Varje höst och vår städade jag hemma och sparade min veckopeng så jag kunde samla ihop till ett ridläger. Att  åka på ridläger var verkligen årets höjdpunkt, jag & Lollo skrev packlistor redan i Februari..haha. Första året var jag på Grällsta Ridcenter -97, Lindhult 98, Karlsdal -99, Lindhult igen -00, och Ljusnarsberg -01.



1. En bild på favorithästen/arna
2. När och varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Min klädstil, både inom och utanför hästvärlden
6. Beskriv dig själv med tre meningar
7. En sak som aldrig får hända
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vilja byta liv med en dag. Varför?
10. 5 saker du inte visste om mig
11. En låt om påminner om en häst du älskar
12. Min favorit ridsportgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen. I stallet eller annars
15. Varför får hästar och ridning dig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg, ledsen eller glad
18. En bild jag aldrig publicerat förr
19. Bild på min bäst vän/vänner och varför den/dom är min bästa vän
20. Något jag vill göra
21. Någon jag skulle vilja träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr? Varför?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ska se ut om 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridningen
1 Lina:

skriven

Mäster Viking flyttade ju till ÖFK sen och där red även jag honom ;)

2 Maria:

skriven

Och jag tror jag körde honom på Kvinnersta om jag inte minns fel :D Han har flyttat runt en del den ponnyn..

3 Yasmine:

skriven

Åh en lista! Får jag sno den? ;)

Kommentera här: