Bilder Lockenkil

På söndagen var det också tävling. Regnet vräkte ner när vi åkte dit, och dom var inte precis snabba som på Örsta. Jag hade räknat (med "råge") när vi skulle komma dit, då hade klassen före inte ens startat (den borde ha varit slut..)
Menmen, efter en stunds väntan o lite snabbfika med mamma o pappa som kommit för att titta, så var det laghoppning omg 3. Jag hoppade 110cm och var nolla. Jättenöjd med rundan. Trots pissigt underlag och knasig framhoppning (man fick bara hoppa i högervarv...) Tänkte att Wixi också skulle vara lite trött med tanke på att hon tävlat 2 klasser dagen innan. Men inte då, hon var mjuk o  lydig och lyssnade super och hoppade bra språng. En fin skolrunda, men jag kunde ändå hålla tempo och korta av svängarna trots  den trånga banan. Dessutom felfritt (klart tävlingsmänniskan i mig vaknade när de sa till mig innan jag skulle in: "Alida, känn ingen press nu men om du nollar nu så vinner vi garanterat!)
Kändes otroligt skönt att göra en bra runda efter den sista på lördagen. :)
Teamork :)

Härlig känsla :)
Vårat lag vann och det andra laget från samma klubb kom 2:a, BÄSTA KLUBBEN! :D (snyggaste jackorna har vi också :))
Segermat!
Vi vann dessa täcken. Superfina regntäcken från Equest Diablo "for your little devil" står det på förpackningen, så jag antar att dom är slitstarka. Bra passform var det också + lite lätt fodrat. Toppen! K
1 Maria:

skriven

Jac har ett sådant täcke, det är superrejält! Ganska dyra också så det var ett bra pris ni fick =) När jag tävlade lag för 2 år sen fick vi typ godis =(

2 21 orsaker att dejta en ryttare :):

skriven

1) Vi har fyra hastigheter och kan många olika positioner

2) Vi har på oss tighta byxor

3) Vi gillar att bli smutsiga

4) Vi vet hur man rider rejält

5) Vi gör alltid vårt bästa i ridningen

6) Vi älskar att ha kontrollen

7) Vi kan rida i timmar

8) Vi vet hur vi ska behandla stora saker

9) Vi kommer av och på lätt

10) Vi är alltid redo

11) Vi gillar det hårt

12) Vi har ben och ryggmuskler som hjälper oss att klara alla olika positioner

13) Vi gillar att använda piskor

14) Särade ben är våran naturliga position

15) Vi bryr oss inte om vi blir kastade vilt omkring

16) Rutinerade ryttare kan göra det 3 dagar i sträck

17) Vi kan rida stående eller sittande

18) Vi använder ett läderplagg varje ridpass

19) Vi tycker att de snabba & uthålliga är de roligaste att rida

20) Vi är vana vid att ha hårda saker mellan benen

21) Om vi ramlar av hoppar vi upp igen och kör på, snabbare än någonsin

Kommentera här: