Kingsland Höst/Vinter 2011

Suuuperhärlig Dunrock från Kingsland 2999:- Hos bla.  Filippas Ridsport
Dunväst i samma stil, det finfina priset 2499:- Helt seriöst har Kingsland blivit sjukt överskattat i takt med att  de blivit ett alltmera populärt märke. Men de har verkligen försämrat kvalitén mot för typ 6år sen. Då var kläderna välgjorda och i bra material tillverkade i Norge. Nu känns det som att de har snålat på kvalitén och kör lite på kvantitet och högre priser. + Att de flyttat tillverkningen till Polen..Går inte riktigt ihop sig för mig. Sen är det jättesnygga saker för det mesta det säger jag inget om. Men försäljarna och Kingsland själva lär ju göra en hyffsat stor förtjänst på att sälja Kingsland kläder. Jag menar många av deras hoodies och strumpor blir noppriga, ridbyxorna går sönder i grenen osv. INTE ok!
Eller varför inte dessa porslinsmuggar 299:-
Eller denna väst i den otroligt smidiga färgen vit.....:/ Känns som om ngt en rik amerikan skulle kunna ha på sig och matcha med vita moonboots alt pälsstövlar...:P
'
Typ som Mariah Carey ;) (fast byt ut det till vitt då...)
1 Anso:

skriven

Så länge jag inte vet varifrån deras dun kommer köper jag inget efter att ha sett dun plockas från levande fåglar. Om konsumenter var lite mer kritiska skulle sådant inte hända.

2 Anonym:

skriven

på mina kingslandgrejor jag haft har det stått att de är tillverkade i kina.

3 Anso:

skriven

Det betyder inte att dunet kommer därifrån men gör det det blir jag inte mindre oroad....

4 Caroline:

skriven

SV tack:) köpte den från en dansk butik så 4000 kr kostade den, ett bra pris, brukar ligga på 4400 kr i sverige

Kommentera här: