Svar på lite frågor...

ni ställde i inlägget..
Hästen är 10år, Det som orsakar hennes smärta i ryggen är att hon sträcker ryggmusklerna som är precis mellan länd och korsryggen... Förmodligen är dom "uttöjda" eftersom hon sträckt sig flera ggr på samma ställe i ryggen. Hon har en gång (för 3år sen) kraschat rakt in i ett hinder o sträckt sig i rumpmusklerna, men är behandlad med ET regelbundet så fort det behövts efter det. Men sträckningarna hon har nu har tidigare uppkommit ute i hagen/eller då hon halkat, vet inte riktigt eftersom jag själv nästan aldrig tar ut/in henne. Så det sitter nog mer i huvudet på hästen att inte bjuda frammåt på tävling. Hon har inte tävlat spec mkt i sitt liv... Sadlarna är utprovade och en sadelmakare (och equiterpeuten) har kollat på sadlarna och sagt att de ligger bra..ET säger att det inte borde vara sadeln som orsakar smärtan utan att hon gör något annat (lever rövare i hagen, halkar till etc..) och veterinären hade inte ens en tanke på att det kunde vara sadlarna...
Equiterapeuten har hon fått träffa så fort det varit nått med henne och det va ET som nu senaste rekommenderade mig att åka till veterinären och kolla upp henne eftersom hon har så lätt att sträcka sig på nytt i ryggen och att det är ett mönster som hela tiden kommer tillbaka..
Men jag ska ringa ut ET snart igen...



Tack för era synpunkter =)



1 Jess:

skriven

Tetigt att dom alltid ska leva rövare i hagen.

2 Josefine:

skriven

Vilken fin bild på er :)

3 Novelette:

skriven

Usch, jag tycker det är skittråkigt för er. Vet ju själv hur det är att ha en häst som aldrig är fräsch.

Jag hoppas att du hittar en lösning som passar er båda.

Lycka till!Kram!

(btw vart kan jag lämna tillbaka bett o tyglar som jag fått låna på övertid nu - tusen tack för det! :))

4 Anonym:

skriven

kan du inte ha bloppis:)

5 Emma:

skriven

Linda in henne i bommul & rid bara dressyr! ;)

Nejdå jag skojja bara, tycker synd om både dig & Wixi... :( Tråkigt på en sådan fin totto!



Kram på er

Kommentera här: