Hopptävling i Hova

Varmt som tusan, men jag ska inte klaga, faktiskt så ÄLSKAR jag det här vädret!

Jobbade igår natt i Arvika o kom hem vid 04:30, lagom pigg att gå upp när min mobil ringde kl 07:15 (Neej jag gick itne upp direkt, då skulle ni blivit förvånade vA!)
Tävlingen var i Hova, Göta, väldigt trevligt ställe, fina banor med bra underlag o alla var trevliga o glada =)
Red 115 A:0+A:0, med 0+8 fel. Grunden känndes bra, hon var väldigt taggad, (o då blir hon stark) så det
åkte ner 2 bommar i omhoppningen. Kom precis utanför placering (2:a utan nedslagen ;))
Sen 120 bed Acumulator, (8fel) . Acumulator innebär ju att hinden är värda olika många poäng. Känndes bra fram till hinder 5 o 6. En distans på 22,5m  planen var ju då 5 språng lite frammåt, men jag la i bromsen i sista stund för jag fick för mig att det vore bättre med ett språng till, så hon hoppade rakt igenom. Klatigt av mig, måste lära mig att han planen klar o verkligen rida för den ännu mer. Sen prövade jag att vända den snävaste svängen till Jokerhindret, men jag lyckades inte så det blev ett stopp där med, men hon hoppade det bra sen. Känns som att jag behöver träna lite omhoppningssvängar, men jag är nöjd med hästen iaf :)
Grattis till min klubbkompis Jajja som vann klassen, supersnygg runda!

Tyvärr inga bilder eller filmer eftersom jag åkte själv idag..Men ni kan få en från dressyrtävlingen :) Förresten så var mitt hår var uppsatt när jag red in på banan, men jag tappade tydligen toffsen. Kommentera!

1 Mikaela:

skriven

jag tycker det ser jättetrevligt ut :)

2 Jessica:

skriven

Tycker också det ser trevligt ut :) Ser lite istadig ut emellan, men ni såg prydliga ut!

3 Alida:

skriven

Hur menar du istadig? Inte precis så att hon stannar o vägrar gå eller stegrar sig?

4 Jessica:

skriven

Nej mer i formen! Hon har en bra takt fram och skjuter på ganska bra bakifrån :) Som sagt, ni såg tjusiga ut! Men hästen var inte så gamal va? Eller f.d hopphäst? Minns inte vad du skrev innan.

5 Alida:

skriven

jamen då heter det Ostadig ;), jo de är en hopphäst, fortfarande. :)

6 Jessica:

skriven

haha i sitter för nära o, såg att jag skrev fel nu, blir så när man rusar över tangenterna :p

Kommentera här: