Hoppla pålle

Idag var min häst minst sagt fräsch, hon har ju inte hoppat ordentligt på ganska länge, så idag hjälpte J mig. Wixi gjode alla divese bakutsparkar o bock-skutt hon kan. Taggad till tusen, men tyvärr blir hon svår att kontrollera då. J sa, ja du har ju inte så mkt att välja på, än ett frammåtläge när hon är sådär. Blir för av/på o och om jag vill ha henne mer i vänta, vänta lätta läge ;) så blir hon studsig och det blir en fight. Men han tyckte jag skulle prova  ett gag (bett) . Så får vi se om det blir någon skillnad...Men hon leverade några fina språng också, så känslan var ändå bra, kul med en positiv häst igen. Ska bara lära mig att rida den ;) Fast hon känns jättefin på marken ju..Så ska försöka överföra den känslan till hoppningen..

Det svåra är att göra det enkelt ;)




Gammal bild..men ungefär så...;)
1 annie:

skriven

vilken busig :)

Kommentera här: