Mitt hjärta och jag, 4år!

4år sen är det idag som jag hämtade hem dig och du blev min. Tiden har gått fort, och vi har hunnit med massor på vägen. Det har varit blod (jodå, när du stegrade o nockade mig på nästan) svett(nää det är inte alls jobbigt att rida...)
och tårar (av både ilska tråkigheter och glädje!) Vägen har inte alltid varit rak, det var många som tvivlade på att det inte skulle bli häst av dig, och det fanns stunder då även jag tvivlade. Men vi bevisade tillsammans att de hade fel! Du som smet förbi alla hindren när vi var o kollade på dig, o som knappt gick att styra och bockade som en tok så fort man skulle galoppera, och som stegrade och skulle springa hem så fort vi skulle rida ut. Till att idag ha startat 130 hoppning, går som en klocka i terrängen i fälttävlan, och bättrat på dressyren en hel del (numera fullt styrbar :P )
Det är en grymt härlig känsla, att vi har gjort det tillsammans du o jag. vi är ett bra team =)
Vi har haft hjälp på vägen, o tur är väll det, för vem vet hur det annars hade gått? om Anna hade sagt, "Den där är galen, lämna tillbaka" men det gjorde hon inte, hon såg din kapacitet och sa åt mig att jag var tvungen att lägga ner mkt jobb,men att du kunde bli riktigt bra och jag visste innerst inne, från första gången jag såg dig att du kunde.
 och än är inte sagan slut, jag vet att du har mer att ge
För mig är du världens bästa, nu kan du väll hålla dig frisk så ska vi ut o sopa banorna!!
Finns nog inte ord att beskriva hur man kan känna så som jag gör för en häst, men den som en gång älskat en häst vet vad jag menar. I Adore u
Jag älskar dig Wixi!


image188
Precis fått hem dig :) 24 Oktober 2003


image173
Och 4år senare.... i Oktober 2007


image189
Inte var du speciellt vacker ;) då.

image190
Men du har gåttt o blivit en riktig snyggging!

1 sofia:

skriven

du har gjort ett super jobb, hoppas jag får se henne live snart =D
Grattis på 4 års dagen då =D

2 Nella:

skriven

Wixan is one of a kind! Hon är super! :) Lycka till i framtiden!

Kommentera här: